onsdag 5. september 2007

Bergen...

her sitter jeg... klokka er kvart over 10 en onsdagsmorgen. Jeg har akkurat skrevet oppgave. Vet ærlig talt ikke om jeg svarte på oppgaven. Men jeg har nå i alle fall skrevet noe. Samfunsfag. I alle dager. hva gjør jeg på dette studiet!? Uansett kan det jo være greit å bli litt mer samfunnsorientert, tenker jeg.

Vi har endelig fått internett i leiligheten. Min leilighet. Eller vår. Men egentlig ikke. Vi leier jo bare. Poenget er at jeg er ute av inernatet. 5 år. Det setter sine spor vil jeg tro. En rar følelse. Jeg har kanskje blitt litt instituert (eler hva det heter...).
Huske å betale husleie i tide.
Kjøpe inn mat.
Lage min egen middag.
Være stdent med ansvar for egen læring.
Sånn på ordentlig. Ikke som at lærerne sier vi har ansvar for egen læring, men egentlig gjelder ikke det i praksis. Nå gjelder det. I praksis. Jeg skal ha praksis snart. I 3 uker på en barneskole... tror jeg. håper ikke det blir på en ungdomsskole. Jeg har ikke pedagogikk. Men det gjør visst ikke så mye.

Jeg føler jeg må bli voksen og saklig nå som jeg har flyttet for meg selv (mer eller mindre) og er student.... Voksen! Jeg har visst fortsatt lang vei å gå. Jeg er litt barnslig. Vet ærlig talt ikke om jeg er så vledig gira på å bli voksen. Føler på mange måter at samfunnet krever av meg at nå skal jeg være voksen og reflektert. Jeg er ikke det. Kanskje litt, men egentlig ikke.
Da er det godt å tenke på at jeg har en Far i Himmelen som slett ikke krever noe av meg enn at jeg skal være hans barn=)

4 kommentarer:

Linn sa...

Det æ då du forhåpentligvis snart gjør den velsigna oppdagelsen av at ingen av dei voksne egentlig ikkje æ så veldig voksne at det gjør noe. Ingen æ egentlig voksne eller reflekterte, alle æ bare store unga som æ like barnslige som dei alltid he vore. Og det æ litt godt, egentlig:=)

Tagholdt sa...

Godt innlegg om jeg får si mitt! Du har en flott penn Camilla!

Linn sa...

Eller et flott tastatur, kanskje..? I desse digitale tider..

Men ja, enig!

Camilla sa...

Du sier noe fornuftig der! Hvem er vel egentlig voksne!? Kanskje er vi ikke barnSlige, men heller barnlige! Liker litt tanken på det=)