lørdag 22. desember 2007

Jeg vet det nærmer seg jul når...



  • jeg kommer hjem og stua er pynta til jul
  • kjøkkenskapene bugner av godsaker
  • jeg går på besøk til mormor og hun setter fram krumkaker og sirupsnipper
  • det spilles julemusikk på Spar Spangereid
  • det nesten ikke er tyskere og rogalendinger på butikken (greit noen er det, men de er faktisk i mindretall)
  • ...derimot bare lokalfolk som kjøper handlekurver fulle av mat
  • jeg har tid til å gjennomføre ryddeplanene for butikkhyllene - og gjenta dem opptil flere ganger
  • pappa drar meg opp tidlig om morgenen for å dra på juletreshopping
  • JuleCDen til Kenny Rogers og Dolly Parton er den eneste bakgrunnsmusikken lovlig (med innspill fra Lyngdal nærradio innimellom)
  • bilen må være konstant speilblank - ellers er det kriselignende tilstander i heimen
  • mamma legger sin flid i å pynte juletreet
  • folk er stressa men likevel glade
  • Frelsesarmeen står kontante med julegryta si
  • mandariner går ned på høykant
  • jeg stresser for å finne gave til Cecilie (hun er så vanskelig)
  • samtalene dreier seg mye om torsken har kommet seg i garnet (til han vi kjøper av)
  • spenningen kribler i kroppen (ja, enda)
  • JEG GLEDER MEG!!!

Takk Jesus for at vi får feire jul! Og for at jeg har en sånn fantastisk familie rundt meg i julehøytiden!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

god jul camilla!
håpes ut som om du nyter jula i spangereid, det er godt!

Du er flott!
juleklem :o)

åslaug abigail sa...

Ååå.. sku ønska eg kunne skriva like koselig som deg =)
Da e jul!!
Gratulera med dagen!!!!!
Guds fred!