lørdag 15. november 2008

En sang til glede og irritasjon

Å ha en sangstrofe som går kontinuerlig på repeat oppi hodet mitt kan faktisk være et lite irritasjonsmoment noen ganger. Spesielt i tilfeller som nå, hvor jeg ikke kan huske noe mer en kanskje 1 eller 2 linjer i sangen. Det er en veldig fin sang i grunnen. Men, som sagt, til irritasjon når det bare er et par linjer som "synges i mitt indre". Derfor legger jeg nu i dette øyeblikk hele teksten ut her på bloggen i håp om
1) enten huske hele sangen
2) eller å få den til å forsvinne

1. Jesus, din vei går fra hjerte til hjerte.
Gi oss å se deg og følge ditt spor!
Hjelp oss å finne ei grind gjennom gjerdet
til dem som lever rundt oss der vi bor!

Ja, Herre, vis oss din vei!
Vi vil gå sammen med deg
på den veien du gir oss å gå!
Gi oss lys for vår fot,
gi oss styrke og mot!
Herre, led oss på veien din nå!

2. Veien har stanset ved foten av fjellet.
Vandringen videre, hvor skal den gå?
Hvor finnes veien når vi skal fortelle
at liv og nåde ennå er å få!
Ja, Herre, vis oss din vei…

3. Veien er lang og vi trenger din nåde,
den som har båret oss der vi har gått!
Den er vår glede og den er vår gåte.
Hjelp oss å dele nåden vi har fått!
Ja, Herre, vis oss din vei…

4. Veien kan gå gjennom motgang og tåre,
men den er ferdig og former ei bru
over en avgrunn av syndene våre,
for, Jesus, veien hjem til Far er du!
Ja, Herre, vis oss din vei…
(Tekst: Hans Johan Sagrusten Melodi: Gunnar Melbø )

1 kommentar:

Anonym sa...

JEG SYNS, camilla, at du ikke burde få denne sangen til å forsvinne, men nynn på den og tenk over teksten i enhver anledning... Flott tekst!! En bønn vi alltid burde be egentlig. "Herre,, led oss på veien i dag..."

Men jeg er enig i at sanger kan irritere altså. Pugg hele teksten du, så er det ikke så ille. For øvrig kan jeg nevne at Hans Johan Sagrusten er prest i Ryenberget Kirke i Oslo. Da veit du det.