fredag 7. november 2008

Jeg kommer tidlig hjem fra skolen.
Planen er å lese og være flink likevel.
Øve tegn.
Skrur på PCen for å ha tegnordboka tilgjengelig.
Men neida...

Her sitter jeg.
På msn.
På blogg.
På alle andre nettsider enn tegnordboka.
Øver jeg tegn?
Neppe!

Vanskelig å være saklig og struktrert.
Kanskje jeg burde tatt turen på et "Hvordan være en bra student?"-kurs?
Får så dårlig samvittighet.
Det henger over meg!

Men dritt på!
Tiden går ikke - den kommer!
Det kommer alltids mere tid.
Man må leve mens man kan.
Gjøre det beste ut av enhver situasjon.
Ikke tenke på at jeg "burde gjort ditten og datten for to timer siden".
Da bruker jeg jo bare masse energi på å tenke på det. I stedet for å tenke på at jeg lever NÅ!
Og at jeg kan gjøre det NÅ.
Tiden løp ikke fra meg.
Det kom mere tid...
(Litt rotete sagt, men henger du med?)

"Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag at de var livet."
(Stig Johansson)

6 kommentarer:

Elisabeth N. Sævik sa...

hehe, dessverre med tiden som kommer, så kommer eksamen også...
Unødvendig fenomen altså!

Camilla sa...

Takk for påminnelsen....

Christina sa...

Kankke si annet enn: enig med du! ;P

Siri Beate sa...

Klappe på hodet!! Fatte ka du meine!!

Anonym sa...

Hehe, jepp... tok den dypere mening, for å si det sånn;)

Marianne sa...

enig!!