mandag 12. januar 2009

Da gullet gikk i vasken

Hjemmeeksamen tar på.

Man blir sliten. Men samtidig er det koselig. Så lenge man er på ei så bra gruppe som den jeg er på.

(For å vaske bort enhver tvil, det er Magdalene sin "note-to-self" (Knut) jeg hører på.)

Du vet du har jobbet for lenge med oppgaveskriving når du drøfter for og mot på alle forslag som oppstår. Hvilke forslag? MATforslag. Etter å ha jobbet med eksamen i mer eller mindre 8 timer er det på tide å kaste inn håndkleet. Man er sliten i både kropp og sinn. Vil helst bare legge seg på sofaen. Slappe av. Men mat må man ha. Grete Kristin og jeg diskuterte (drøftet er vel et mer treffende ordvalg) mens vi vandret hjemover. Det ble MATPRAT fra ende til annen. Forslagene var mange og kriteriene likeså. Hvert forslag ble drøftet i forhold til kriteriene. Det skulle være mettende og godt. Enkelt. Men likevel sundt. Lite arbeid å stelle i stand. Når matretter drøftes med største selvfølgelighet i over en time, da vet man at man har jobbet for lenge med oppgaveskriving.

Når så omsider den omdiskuterte middagen var innabords, var det på tide å ta kveldsstellet. I løpet av denne prosessen mistet jeg gulløreringen min i vasken. Men dette er jenta som har sett MacGyver. Med hjelp fra min gode assistent Linn (Pete?) tar jeg det jeg har for hånden og skrur opp vasken. Nei, det skal ikke stå på det...

3 kommentarer:

Siri Beate sa...

Me er verkeleg ei bra gruppe! Du e goe! Stå på, miss McGyver - eg heie på deg!

Anonym sa...

"Akkurat som stratos, bare me kjøtt-smelte på tunga"
-Camilla om kalkunskinke.



FLINKE ME E!!!! :P

Christina sa...

Så koselig!