mandag 16. februar 2009

Blogging vs. Hekling

Min intense bloggeperiode varte ikke så lenge, ser det ut til...
Jeg har ikke eksamen lenger.
Jeg har begynt å hekle igjen.
Lue. Den er litt liten, men jeg tror jeg blir fornøyd likevel...
Derfor tilbringer jeg nå masse tid med hekletøyet mitt og min nye CD: "Sanger fra Bedehusland". Så ser jeg på Go Morgen, Norge. Og hekler.

Hekling... Sanger fra Bedehusland... Go Morgen, Norge...
Kjedelig sier du!?
La meg glorifisere:

Hekling er et bra tidsfordriv. Produktivt, akkurat passe utfordrende og jeg trenger ikke ofre alle mine tanker til det jeg i øyeblikket driver med (altså hekling). Det gir rom for å tenke på andre ting. Rom for å være sosial og prate. Se på TV, spille spill... alt dette og mere til kan kombineres med garn og heklenål.

Sanger fra Bedehusland. Jeg er lei av å måtte bytte musikkstil i ny og ne fordi jeg går lei. Lei av stilen. Lei av innholdet. Det gir meg så lite. Jeg har lyst å høre på musikk jeg blir glad av. Får en god følelse av å høre på. Uten at det skal bli sånn at hvis jeg ikke er i "glad-sang-humøret" blir jeg lei. Er du med? Sanger med et dypere innhold, men ikke så dypt at jeg ikke forstår. Sanger på norsk. Jeg er fornøyd med mitt nye kjøp. For tenk.

God Morgen Norge. En god start på dagen. Verden er i harmoni i God Morgen Norge. Det er godt å starte dagen med fryd og gammen. De små hverdagslige gleder. Dessuten er det nyheter innimellom. Jeg har alltid tenkt at jeg bør se litt mer på nyheter. Få med meg hva som skjer i hverden. Å skru på nyhetene er tiltak for meg. Det burde ikke være det, men det er det likevel. I God Morgen Norge får jeg dem på kjøpet.

(Og, nei, jeg har fremdeles ikke rundet hverken 23,24,25 eller noen annen alder høyere enn 22.)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nå skal e ikje være veldig negativ men du overbeviste meg ikje akkurat om bedehusland og hekling. kan godt gå for God Morgen Norge

Marianne sa...

synst da høres kosli ut eg:)

Elisabeth N. Sævik sa...

Skjønner at tegnspråkdagene ikke starter før et godt stykke ut på ettermiddagen ;)

Camilla sa...

Hva, er du ikke overbevist, vegard!? Nei å nei... åsså jeg som skrev så overbevisende som jeg bare kunne...

Takk for støtte, Marianne=)velkommen skal du være til "sykubb"=)

Tegnspråkdagene begynner litt sent på dagen til tider. Du har forstått rett, Elisabeth. Hadde ikke vært å forakte om de hadde begynnt før, men jeg klager ikke=)

Elisabeth N. Sævik sa...

Det må jo tross alt bli lyst først før tegnspråkstudentene kan starte opp!! =)

(haha, jeg elsker varianter av den vitsen - vokser det ikke av meg heller virker det som...)

Camilla sa...

Haha=) Nei, det er tydelig det=)

Anonym sa...

Eg o vil vara me i syklubb!! E faktisk kvalifisert te å varme o!:D
Syns at dagane starte veldigt tiligt for ås tegnspråkstudentar eg...

Siri Beate sa...

Du ditt waannabe Amenneske. Me bjynneche så seint! Tullekopp!

Eg e forresten motsatt av Vegard. Lett me på hekling og sanger fra bedehusland, men stille meg skeptisk t God morgen Norge...