lørdag 14. november 2009

Hvordan ser du for deg himmelen??



Jeg tenker at jeg skal løpe gjennom ei stor gulkledd eng. løpe fort! uten noen som helst form for fysiske hindringer. jeg blir ikke sliten. jeg føler meg ikke klumsete eller teit fordi jeg ser rar ut når jeg løper. jeg simpelthen løper gjennom enga. løper fort. så fort som jeg bare ønsker. og når jeg har løpt gjennom hele den storestore gule fine skinnende enga, kommer jeg til slutt til havet. der stopper jeg og ser utover. sola skinner ned i havet sånn at det blir sånne fine stråler opp fra havet, vet du. og når jeg står der trenger jeg ikke hive etter pusten fordi jeg er så andpusten av å ha løpt. jeg bare løfter hendene og begynner å synge. synge med den reneste klareste stemmen. treffe alle tonene. bommer ikke på noen mens jeg står der og synger lovsanger til Den Ene. til han som fortjener all takk og pris og lov og ære. og hører på bølgene. og kjenner den friske sjøbrisen. og sola som varmer. men egentlig er det ikke sola som skinner og varmer. det er Jesus. som skinner. som varmer. som lyser.

2 kommentarer:

Inger Hilde sa...

åå.. en av de fineste sanger ever :)

sandra sa...

eg elske denne beskrivelsen av Himmelen!