søndag 13. desember 2009

ADVENTSKALENDER
13. Desember

Nå tenner vi det tredje lys. Det tennes fordi 3 er et hellig tall og vi venter på at kongen vår skal fødes i en stall. I en annen sang tenner vi et lys for glede. Det passer innmari bra til dagen i dag. For en bedre dag skal du lete lenge etter faktisk. Ikke for å skrrryte, men Ingvild og jeg stod opp halv 9 for å bake lussekatter til søndagsmøtet i Salem. For det er faktisk Luciadagen i dag. Og om jeg må si det selv, så var de himla gode. (Og jeg har lov til å si det, for på denne bloggen gjelder ikke jantloven!) Etter møtet var vi l e n g e i kafeen. Det var så koselig å prate med folk. Og si GOD jul og klemme i vei.
Når dette nå allikevel har blitt et blogginnlegg hvor jeg oppsummerer min i-aller-høyeste-grad-uneteressant-for-deg-å-lese-om-dag vil jeg komme med en anbefaling. En filmanbefaling, faktisk. Og de finner du ikke mange av inne på denne bloggen, så det var kanskje på tide..?
Uansett: "VEIEN TIL BETLEHEM". Den har toppet lista over beste julefilm noensinne. Langt over toppen er den. Den nådde gjennom taket, faktisk. SÅ bra er den. Og Josef! Jeg sier det bare: For en MANN!

Håper din dag har vært like bra som min. I morgen begynner ei ny uke. Og det er bare 10 dager igjen til jul, og 12 dager til min bursdag. HURRAmegrundt for det!

4 kommentarer:

Marianne sa...

Så kjekt at du har hatt ein kjekk dag!! Eg har vært hos Julie, og me har bakt me masse små unga! kjempekosli!!

ingvild sa...

oh yes, Josef er absolutt en go kar! og lussekattene våres er en god nr 2 ;) hehe..

Siri Beate sa...

:o)

Lussekattane va supergode!

åslaug abigail sa...

Kven kan motstå å skriva ein kommentar når ordbekreftelsen e liqmwor?

Uansett, eg e stadig innom bloggen din, og etter jul ska eg prøva å komma innom ein tur i det virkelige liv òg =)

åslaug