tirsdag 15. desember 2009

ADVENTSKALENDER
15. Desember

Julegaveshopping i lange baner.
Jeg prøvde en ny taktikk i år. I forbindelse med julegaver og innhandling av disse. Vanligvis er jeg en planlegger. Finner ut sånn omtrent hva jeg skal kjøpe til enhver før jeg setter igang jakten. Men i år prøvde jeg noe annet. Det var ikke et bevisst valg fra min side, egentlig. Det bare ble sånn. At jeg vandret rundt i byen mer eller mindre på måfå for å lete etter gaver som kunne passe noen og enhver.
Dette var en litt ubehagelig følelse synes jeg. En kaotisk følelse. En følelse av å ikke ha kontroll over julegavesituasjonen. Hvem skal få hva? Hvem har fått? Hvem mangler?
Resultat: noen har blitt beregnet 1 og en halv gang. Mens enhver er blitt litt glemt.
Jeg tror jeg skal gå tilbake til sånn som jeg pleier. Orden i julegavekaoset er det jeg liker best.

Ingen kommentarer: