fredag 18. desember 2009


ADVENTSKALENDER
18. Desember

(Fotograf: Pat Murray / Creative Commons)


Nå er det høytid for julesanger. Det har vel strengt tatt vært det i 18 dager allerede. Det er mange fine julesanger ute og går. Eller rettere sagt, toner. For julesanger går vel ikke, gjør de? Jeg har ei venninne som mener at det svirrer sanger i luften. Og av og til hender det at vi går rett i en. Man kolliderer med en sang som svirrer i lufen. Dette er grunnen til at man pluttselig får en sang på hjernen. Selv om man ikke har hørt sangen, begynner man liksom bare å synge. Da har man gått rett i en sang som svever i luften. Jeg liker egentlig den tanken litt. Det er hyggelig å tenke på at vi vandrer omkring sanger synes jeg. Er det flere julesanger på vandring på denne tiden av året enn ellers? Jeg undres... men jeg tror egentlig ikke det. Men jeg tror man tillater seg å nynne og trallte på de julesangene man treffer på. Det gjør man kanskje ikke en solsinnsdag i juli. Hvis man ikke sitter på kontoret på Spar og tar oppgjør. Der hender det faktisk både titt og ofte at det toner en liten julestrofe.


Har du noen favorittjulesang?

Ingen kommentarer: