tirsdag 2. februar 2010

La meg slippe å si ved livets slutt: Jeg skulle ha trodd på Gud
Jeg skulle ha fylt meg med hans ord og elsket høyt hans bud.
La meg slippe å si ved livets slutt: Jeg skulle ha trodd hans ord
Jeg skulle ha satt min lit til Ham den stund jeg var her på jord.

La meg slippe å si ved livets slutt: Jeg glemte at Han var der
Jeg skulle ha tenkt på andre ting enn penger, mat og klær.
La meg slippe å si ved livets slutt: Jeg skulle ha fulgt etter Ham
Underets Gud, Han som gjør alt vel, verdens redningsmann.

La meg slippe å si ved livets slutt: Jeg skulle ha søkt Ham først
Jeg skulle ha løftet opp mitt blikk og sett den modne høst.
La meg slippe å si ved livets slutt: Nå er min tid forbi
Jeg skulle ha tatt imot Hans kall og ikke sløst bort min tid.

La meg slippe å si ved livets slutt, den timen jeg skal hjem
Jeg skulle ha sett de forkomne får og brukt mer tid på dem.
La meg slippe å si ved livets slutt: Jeg levde for meg selv
Det er litt sent og angre nå på livets siste kveld.

Jeg vil høre Ham si ved livets slutt:
Du samlet deg skatter hos meg!
En stjerne i kronen for hver av dem som er her på grunn av deg.
Jeg vil høre Ham si ved livets slutt:
Min trofaste tjener, vel gjort.
Bli med meg og ta en titt på alt som er ditt bak denne port.
(Arvid Pettersen)

Ingen kommentarer: