mandag 8. mars 2010

Jeg slår et slag for søndager!



Jeg slår et slag for hverdager.

For hverdagsgleder.

For en god start på dagen. Lange morgener med tid til både stille tid med Gud, og frokost med "God Morgen Norge".

For hjemmelaget middag, fiskegrateng laget fra bånn på selveste kvinnedagen...

For strikking og kaffe og kjeks. Og fin musikk. For stearinlys som brenner og gir en finfin stemning i rommet.

For flotte samboere som gjør dagen bra bare fordi at de er seg. Med alle sine kvaliteter og egenskaper. Sine smil og gode ord. Og den største gleden man kan ha er å gjøre andre gla'.

For snøen som regner bort og gjør det mulig å både se og tråkke på bare asfalten igjen. Regnet som paradoksalt nok gir et løfte om vår.

For muligheten til å studere det jeg ønsker å studere. Selv om jeg er lei og kjenner at jeg absolutt kunne gjort mer og vært mer aktiv, flittig, engasjert og alt det der...

Men mest av alt slår jeg et slag for søndager.

De dagene som, hvis livet hadde vært et yatyspill, hadde fått 6 like terninger. Maxiyatzy. I 6ere.

Søndager - you gotta love them.

For da er alt det ovenfornevnte med. Bortsett fra skolen, for det driver man ikke med på en søndag. Og God Morgen Norge er byttet ut med møte i Salem, noe jeg slett ikke tenker er en negativ ting.

1 kommentar:

ingvild sa...

kunne ikke vært mer enig Camilla! du har skjønt d :)
slår et slag for deg å!