tirsdag 29. juni 2010

Mens havdisen fremdeles lå som tykk tåke over vannet og vinden ennå ikke hadde våknet fra nattens stillhet, svingte jeg meg rundt på kjøkkenet for å teste ut noe jeg aldri har prøvd før
- å bake knekkebrød.


Med en angitt steketid på 1 time og 10 min var det ingen tid å miste hvis jeg skulle innta disse lekkerbiskene til formiddagsmat - og det skulle jeg jo. Men la meg bare allerede nå fortelle deg at 1 time er MER enn nok steketid. De ser kanskje fristende og gode ut der de ligger (du kan forresten synes hva du vil... mine øyne ble fristet), men jeg kan videre fortelle deg at steking av knekkebrød er en kunst jeg fremdeles har til gode å mestre!


Jeg tok meg en bolle (som jeg heldigvis også hadde bakt) og rigget i stedet i stand en alternativ sommerlunsj. Herlig!
Og når sola skinner fra en skyfri himmel og SAKTE men forhåpentligvis sikkert (husk solkrem!) steiker min kropp gyllen og sommerbrun kan man ikke la seg knekke av noen GODT stekte knekkebrød, som for øvrig heller ikke lar seg knekke...........
Men bollene.... det må jeg bare si, de ble himla goe'! (for jeg blåser en lang marsj i bluferdighet og skryter hemningsløst av min vellykkethet;)

2 kommentarer:

bjarnebs sa...

Hehe:) Vel, då har du i alle fall lært nokke om knekkebrødbaking da! Og der er jo viktig å lære seg slike ting. Kunnskap er makt og alt det der...

Men livet er jo ikkje det verste ein har, for: kaffikaffikaffi! Og litt sol er jo heller ikkje så verst:)

Nyt kaffien og sola videre!

Lina sa...

Hehe...Du skriver på en herlig måte, Camilla! Kos deg med sol og sommer, og bedre lykke neste gang med de knekkebrødene;)