onsdag 14. mars 2007

Vårtegn!

Våren gjør sitt inntog etter en lang, våt og vindfull (og snøfull den siste tiden) vinter. Kjenner meg klar for våren nå! Tok på meg vårskoene og tuslet en tur. Gikk langs stranda og tenkte at livet, det er bra! Det er godt å leve. Godt å gå langs sjøkanten og føle saltvannsbrisen i ansiktet. Godt å kjenne solstrålene som slipper gjennom skydekket. Godt å slippe å ta på seg votter og sjerf hver gang jeg skal ut. Godt å høre fuglesang og se at trærne begynner å bli grønne. Det er sånne ting som gjør meg glad. Var også en tur i aleen. Der kjøpte jeg ei bok og en softis og satte meg på en benk. Tok livet helt med ro. Årets første softis. Det er vanligvis noe spesielt med det, men i dag ble jeg en tanke uvel etter å ha spist den. Uansett, det var verdt det. Den va SÅ god!! På benken på andre siden av veien satt et gammelt ektepar. Jeg tror i alle fall det var et ektepar. Jeg liker å innbille meg når jeg ser en gammel mann og ei gammel dame sammen, at de er gift. Det er så koselig. Sånne ting gjør meg også glad. Ja, det var en herlig dag i mars. En skikkelig vårdag! Og når jeg kom tilbake til KVS så jeg til min store glede at jeg hadde fått brev! (takk Karen) Våren er virkelig på vei. Og det gjør meg virkelig glad!
(skulle også vært noen vårbilder fra min vårtur, men noe klikka så jeg fikk det ikke til. Får heller legg inn bilder en annen dag...)

I morgen er det skidag. Og alle hjerter gleder seg for at vi nå, når våren endelig har kommet, oppsøker vinteren!

6 kommentarer:

Ingerine sa...

D e VÅR! Og ej ELSKA d! :D Sol, blå himmel og fuglekvitter, kan d verte bedre?! Kjenne virkelig at kroppen min he savna sola og lyset :P Åååh, Camilla, ej også vil ha softis! :( Vi MÅ virkelig ut å spise softis i påska, ok? Namme... ;) *Klemmepå*

theandersens sa...

Så stas..her e d - trommevirvel, spenning i lufta... - riktig!! REGN!
sukk..æ vil heim t longtal

Camilla sa...

Ingerine; klart vi skal ut å kjøpe softis i påska!!! Vi kan gjøre det til en tradisjon, synes jeg. Påskesoftisen - det blir ikke påske uten. (teknisk sett så blir det jo påske, men du skjønner...)

Hehe, Sveinung... sånn er det å bo i Bergen! Ikke noe å gjøre med det!

Ingrid Bettina sa...

camilla, camilla! eg har tikka deg. sjekk min blogg for mer info:)

Camilla sa...

Heisann Linn! Koselig å se at du har funnet veien til blogen min du også=)

Ja, det er rart! Om våren lengter man bare etter å kunne gå ut. Mens om høsten gleder man seg til å kunne sitte inne foran peisen... i allefall gjør jeg det!

karen sa...

Tuddelu Camilla (og litt Ine)!
Jeg er med på å spise softis hvis jeg får lov. Gleder meg allerede, selv om jeg ikke vet om jeg får lov til å joine dere. Men jeg vet av erfaring at dere ikke kan si nei til å få lov til å henge med en så utrolig, fantastisk, nydelig, søt, pen, morsom, unik, litt rar jente som meg:)