mandag 23. juli 2007

Min übersosiale helg

I dag har jeg mye på hjertet... Det har vært en helg med sosiale dimensjoner ut av en annen verden. Aldri i løpet av en sommer har det skjedd så mye på en og samme helg. På så mange forskjellige steder. La oss starte med helgens første dag:

Fredag.
Dette var dagen vi hadde planlagt overraskelsesbursdag for Karen. Dagen begynnte forholdsvis tidlig med frokost hos mormor klokken 09.30. Kanelbollebaking var neste post på dagsprogrammet. Om jeg kan få lov til å skrute litt av mammas oppskrift, de var ganske gode... Etter å ha strevd et lite øyeblikk med å pakke inn gaven, kjørte jeg av gårde glad og fornøyd. Så langt hadde jeg aldri kjørt før. Helt til denne stund hadde min bilerfaring utfunnet seg på strekningen mellom Svennevik og Lyngby. Men det gikk bra. Jeg (og bilen) kom oss hele fram til Grimstad hvor vi (jeg og bilen) skulle plukke opp Olaug og Ingerine. Videre gikk ferden mot Harebakken der siste passasjer ventet. Ragnhild. Omsider kom vi oss fram til bestemmelsesstedet. Karen ble veldig overrasket. Det var skikkelig gøy å overraske henne. Hun ble så glad!!! Stilig. Vi satt på verandaen med utsikt ut mot havet. Spiste kanelboller, kake og bamsemums. Pratet i veg. Det var skikkelig trivelig! På kvelden durte vi til Risør hvor vi vandret rundt og lekte turister. Tok bilder av gamle telefonbokser og poserte ved siden av fontener. Det var ganske viktig for meg dette med telefonboksene. De er en utrydningstruet gjenstand. De var en naturlig del av oppveksten, men det er ikke lenger mange plasser du ser dem stående på gatehjørnene og innbyr deg til en telefonsamtale. Pluttselig er de helt borte. Og da kan vi ikke lenger ta bilde i telefonboksene. Men det fikk vi gjort. Heldigvis. Flaks for meg.

I fare for å dra dette innlegget litt for langt går jeg videre til Lørdag....

Våknet litt dotrengt i campingvogna til Ingerine. Lå og ventet på at hun skulle våkne. Noe hun gjorde en time etter... Planen for denne dagen var å kjøre til Øvrebø der noen KVSpeople holdt til hos Linda. Men først måtte jeg leke litt med Vegard som jeg ikke hadde sett på lenge. Han hadde ikke sett meg heller, så det var gjensidig... Etter det kjørte jeg mot Øvrebø. Men først var jeg en tur i Vennesla. Bare til info, når du kommer til rundkjøringen på Mosby og noen har fortalt deg at du må kjøre rett fram for å komme til Øvrebø, ta til venstre... Mot Evje. Men jeg kom omsider på rett vei. Og det er det viktige. At man til slutt når målet. Ikke når tid... Uansett, skikkelig trivelig kveld i Øvrebø. Buzz... Is... Taco... Ringenes Herre 3 (woohoo).

Søndag
Planen var å reise tidlig siden jeg måtte levere tilbake bilen til søstera mi. Hun ringte på mårrakvisten og sa hun ikke trengte bilen før mandag. Jeg la meg til å sove igjen. Lå og døste noen timer... Til mamma ringte for å fortelle at det skulle være slektsstevne. Det var da ca 1 1/2 time til. Som om jeg hadde rekt det uansett. Jeg la meg igjen til å sove. Våknet og sovnet flere ganger. Helt til jeg til slutt våknet med et brak (bokstavlig talt) da jeg falt ut av senga. Tok det som et tegn, stod opp og forlot åstedet. Jeg poppet innom slektsstevnet. Masse follk jeg aldri har sett før. Onkelr og tanter og fettere og kusiner til pappa. Noen kom bort og hilste så hjertelig. Med klem av Arne Gundersen og greier!! (han sangevangelisten "Egil og Arne") Jada... så... du er dattera av Kjell Olav, ja... den yngste, ja... koselig... jada, så det...
Jeg kom. Jeg åt. Hilste på noen. Jeg gikk igjen. Skulle i bursdag til Lina på Hånes=)

Dette var min übbersosiale helg. Tok jo helt av dette. Sorry for langt innlegg... Sånn skjer når det skjer så mye på en gang! Flaks for meg at jeg hadde fri heeeele helga:p

4 kommentarer:

Linn sa...

Og så ikkje et ord om bursdagen te Lina, utenom ei bisetning!! Ingenting om privatsjåføren din eller noe! Utilgivelig, Camilla. UTILGIVELIG!

Anonym sa...

Ja, det var altså Linn jeg kjørte med til Lina. Det var virkelig TRIVELIG!!! Jeg frydet meg og var glad. Ikke meningen å være støtende over at jeg ikke nevnte dett, Linn. Det tar jeg på min kappe. Burde jo nevne det. Beklager.

Linn sa...

Hrmpf..

Anonym sa...

ååhh det er så vittig å lese når du har d ubersosialt:):)
gunnar andersen. andersen gunnar? hæ( har eg aldri hørt om)..jaja håper å se deg snart;)-tjudd