onsdag 19. september 2007

Viljestyrke og selvstruktur...

har jeg heller lite av.

Dette er en oppdagelse jeg har gjort om meg selv etter at jeg startet mitt nye liv som student.
Denne nye oppdagelsen overrasker meg.
På videregående hadde jeg struktur og viljestyrke til å lese. Tror jeg...
Men der ble dette i høyere grad tvunget på oss.
Var viljestyrken min da bare respekt for læreren? Frykt for å bli avslørt i å ikke ha gjort lekser?
Eller var det enkelt og greit selvstruktur?
Dette forvirrer meg. Og jo mer jeg tenker på det, jo mer forvirret blir jeg...
Overgitt...
over meg selv.

Oppgaven henger over meg. Jeg må skrive.
Men jeg gjør det ikke. Bare litt innimellom. Kunne vært ferdig hvis jeg hadde vært effektiv.
Det er jeg ikke.
Burde også lese pensum.
Føler jeg henger etter. Kanskje? Kanskje ikke?
Litt.

Hva skjedde med den strukturerte Camilla? Den viljesterke? Hun som visste hva hun ville?
Folk forandrer seg tydligvis.
Jeg også.
Både positivt og negativt sikkert.... Hva vet vel jeg...
De tankene får jeg la ligge. Kan ikke tenke på dem nå.
Oppgave.
Pensum.

4 kommentarer:

karen sa...

Hva som skjedde?
Du flyttet inn sammen med meg. Aldri en bra greie:)
Dette skulle jeg kanskje ha advart deg mot.
Men nå er det gjort.
Skaden er skjedd.
Forhåpentligvis så blir det bedre.
Og jeg kan trøste deg med at;
-alle, nesten, har samme problemet!

Du er flink Camilla.
Du må ikke tro noe annet.
Står opp tidlig selvom du ikke sakl på skolen.
Jeg hadde heller sovet.

Gla i du vennen!

åslaug abigail sa...

Står du opp tidlig, Camilla???
Ring 113. Puls? Ja, svak... Ring en gang til.

Men, Camilla, da heite altså oppgitt, ikkje overgitt... Ellers skreiv eg ein kommentar på restaureringsinnlegget ditt, som du godt kan lesa =) og svara på (da va eit spørsmål), du vett kor du finne meg =)

Camilla sa...

Karen- du prøve å få mæ t å føle mæ bedre skjønne æ=) Sette bris på d! Men hva hjelper det å stå tidlig opp når jeg bare sitter og surrer...

Ja, Åslaug, står tidlig opp. Skjønner ikke at du kan betvile det:p Dessuten synes jeg det heter overgitt... på min dialekt. Har forresten svart med et nytt spørsmål.

Linn sa...

Æg tru du he det sånn som 90% av alle studenta. Og dei resteranse 10% he ikkje noe liv, så dei kan bare ha det så godt:-)

Men kjenne følelsen!!