fredag 21. september 2007

Mislykket men vellykket

Mislykket sjokoladekake på is.
På Hennig Olsen Sørlandsis.
Ord er overflødige. Det kan ikke beskrives, det må oppleves.



MISLYKKET SJOKOLADEKAKE
4 egg og 2 dl farin piskes til eggedosis.
Smelt 200 g margarin og 200 g kokesjokolade i en kaserolle.
Vend forsiktig sjokoladen inn i eggedosisen og tilsett 2.5 dl hvetemel og 1ts bakepulver.
Hell røren over i en 24 cm smurt rundform.

Stekes på 210 grader i 15minutter.

Kaken SKAL være bløt (mislykket) i midten!
Server med iskrem og nyt i godt selskap!

3 kommentarer:

åslaug abigail sa...

Åååå! Husmor Fidje!
Fikk lyst til å droppe alle kveldens planer for å bake en mislykket kake=) Men, fornuften seirer,.. Det blir møte på Filla, Pride and Prejustice, og en joggetur med Ingrid i mørket... Vi skal springe knutsen på tirsdag, men i kveld skal vi bare late som om vi blir forfulgt av en bjørn i den mørke "skogen".. hehe, så det blir skummelt.. Kommer til å være støl i mårra, ja =)
Husmor Fidje, jo, da hørres bra ut det=) e glad i deg =)
Klem

karen sa...

Ååå, magen min er fremdeles mett etter is og kake! Men jeg klager ikke. Dette er et godt eksempel på hvajeg kaller "heaven on earth"-ting. Vi må bare så ha dette enda en gang. Forhåpentligvis om ikke så altfor lenge. Mmmmm

Siv-Tones hverdagsgleder sa...

Hei! Du kjenner ikke meg, og jeg kjenner ikke deg. Men jeg kjenner GURID, og har derfor forvillet meg inn på bloggen din! Å ikveld skal jeg lage denne misslykka sjokoladekaka. Og jeg gleder meg- Mmmmmmm!!! Takk for oppskriften:-)