mandag 24. september 2007

Søvn...

Å sove tror jeg må være noe av det beste jeg vet!
Men akkurat nå får jeg det bare ikke til.
Jeg er våken.
Desverre.
Skulle ønske jeg sov.
Det går ikke - jeg har prøvd en stund.
Vil være uthvilt til ei ny uke!
Men sånn blir det jo ikke hvis jeg ikke sover.
Hvilket jeg ikke gjør...

Har leita litt rundt på nettet etter gode råd mot søvnmangel. Det var mange sære råd! Uansett, her er noen av dem... har vanskelg for å tro at de helt funker...

  • gjør rolige, hyggelige ting som du forventer å få sove av etterpå, enten det er å ta et fotbad eller et glass melk med honning. (melk med honning faller ikke helt i smak hos meg! Men fotbad? hmm...)
  • Å telle sauer (funker dårlig. Når jeg kommer ut av tellingen blir jeg irritert og må begynne på nytt igjen.)
  • Søvnbehove kan økes gjennom arbeid og fysisk aktivitet. Men avslutt aktiviteten 2-3 timer før sengetid. (Litt sent å ta en joggetur nå da, kanskje...)
  • unngå ettermiddagshvil
  • Sørg for mørke, ro og moderat temperatur på soverommet

Noen som har noen andre og bedre forslag??

Kan jo forresten også nevne at det er en ny blogg i omløp! (heter det "i omløp"??)http://husmorskolen.blogspot.com



2 kommentarer:

Ragnhild sa...

trenger tips til å bli våken jeg, må skrive oppgave serru!!

drømmeboligen min... sa...

heisann Camilla.. eg har noen tips om hvordan du kan sovne..
1)få en venn, venninde evt en kjæreste til å stryke deg over nesen fra neserota og ned til tuppen om, og om igjen..
2) spis en kraftig middag rett før du legge deg!
3) leige en musikalsk person til å spille gitar eller synge til deg
4) evt eg kan synge en cd med nattasanger til deg
5) eller du kan ringe meg så kan eg synge deg i søvne
6) ta et varmt bad før du legger deg..
tja, det var mine gode råd!
håper du finner en løsning på problemet ditt!! kjempe glad i du!!
hadde vore kjempe kjekt om du kom på besøk snart!!