torsdag 4. oktober 2007

Vennskap


Litt rart i grunn dette med venner. Vennskap. Hva legges i vennskap?
Det finnes mange typer vennskap.
Har tenkt litt på dette med vennskap. Hvordan de kan variere, på et vis.
Med noen vennskap kan man være borte fra hverandre og nesten uten kontakt kjempelenge, og når man igjen treffes er kontakten og vennskapet akkurat som før.
Mens med andre svinner vennskapsbåndet hen og blir svakere uten jevnlig kontakt? Hvorfor?
Med noen vennskap er det sånn at den ene knytter seg sterkere til vennskapet enn den andre gjør. Da blir jo den ene mer sårbar enn den andre. Eller..?
Og med noen er det alltid den samme som tar kontakt... mens den andre alltid blir kontaktet... Er det vennskap i "balanse"?
--------------------------------------------------------------------------------

Nå i studieuka mi har jeg tatt meg litt fri fra studiene og truffet noen "gamle" venner.
Noen. Ikke alle. Skulle ønske jeg kunne truffet alle. Men slik ble det ikke.
Neste gang, kanskje..?
Det var likevel trivelig med de jeg traff. Kjente da hvor mye jeg savner alle sammen! Mine venner. Får en god følelse inni meg når jeg tenker på venner! (you know who you are;)

VENNER...

...ser meg, selv når jeg prøver å ikke bli sett

...er glad i meg selv om jeg gjør dumme ting

...gir meg rom til å være meg selv

...lytter til problemene mine selv om de kanskje ikke er så store

...ler sammen med meg

...trøster og oppmuntrer meg

...hører det jeg ikke sier


Ingenting uten selve himmelen er bedre enn en venn som virkelig er en venn.
(Platus)

8 kommentarer:

åslaug abigail sa...

Hei MIN VENN Camilla! Eg har kje lest innlegget ditt, men eg glede meg te å lesa. Eg har òg skrive eit langt innlegg på min blogg, kom og les =)
Vil berre kommentera dagens bibelvers frå Bible Gateway, eit bibelvers du nok kan støtta deg til i mange vanskelege situasjonar!
Forøvrig Salme 63,1:
"En salme av David, da han var i Juda ørken."
Natti =)

Tagholdt sa...

Camilla! Du er desidert en av mine beste venner! Fordi om vi treffes altfor sjeldent, og til tross for at jeg bare tuller med deg når vi først treffes! :D

Glad i deg!

Camilla sa...

Åslaug: takk for meddelesle av bibelvers=) Hehe, måtte nesten le litt nå... Har ikke fått lest innlegget ditt enna... var så himla langt;) Men skal nok ta meg tid til det snart=)

Tagholdt: ntå... så koseli=) Nå ble jeg glad! Vi treffes for sjeldent,ja... men vi holder nå kontakten likevel. Det er bra! Tåler å bli tulla med, så tar meg ikke nær av det:p

Inger Hilde sa...

Platus er en klok mann!
Lyst på besøk en gang i fremtiden?

Camilla sa...

Inger! Kommer du t Bergen??? Velkommen skal du i alle fall være=)

Inger Hilde sa...

hehe.. tja, det blir nok ikke før etter jul tror jeg.. har hatt litt mye på programmet :) men må jo komme på besøk en gang! Siden du ikke gjør det mener jeg :p

Anonym sa...

e å skal til bergen en gang etter jul camilla, da har e planlagt at e må få sett deg!
vi kan ta en tur på fløyen igjen :o)

åslaug abigail sa...

Åh Camilla!
Nå har eg lest innlgget ditt. Det var fint =)Likte spesielt oppsummeringa di på slutten (en venn som hører det man ikke sier)tar meg den frihet å skrive det ut og henge det på veggen.. =)
Ha en fin dag, min gode venn.
åslaug

ps. unnskyld meg, ka ord e "dvigpsid"? Ordbekreftelse: Dvigpsid.
Jada.