lørdag 19. januar 2008

Panta Rhei... for å si det sånn!

Hva skjer med at jeg i det ene øyeblikket er kjempemotivert for å lese og tenker bare "Yes! Nå, vet du... nå går det så det suser med disse studiene!!". Denne motivasjonen holder seg der en time. Så er den borte. Jeg begynner og tenke på andre ting. Ting jeg heller kan gjøre som virker mye gøyere. Eller steder jeg vil reise til evt. har planer om å reise til. Flytende planer som jeg lurer på om noen gang kommer til å bli satt ut i live... Færøyene med Aud Torill.... Corsica med Ingerine... Fotfølging avPaulus i Efesus...

Og vips, før jeg vet ordet avdet sitter jeg her og skriver et uinteressant (hvordan skrivesegentlig det ordet!!? Ærlig talt, har jeg alltid bare flakset på at jeg skriver det som det skal. Noen ganger går det bra, mens vel så ofte har stilene mine kommet tilbake med en rød strek under ordet...) innlegg på bloggen.

Uansett kan jeg informere om at Wikipedia definerer "motivasjon" som det som forårsaker aktivitet hos individet, det som holder denne aktiviteten ved like og det som gir den mål og mening.
Så vet vi det...

4 kommentarer:

Linn sa...

Nå lo eg.

drømmeboligen min... sa...

hei.. og takk for søndag.. =)
var kjempe kjekt å se deg igjen (og snakke litt)... =)
så spennendes at du skal til tanzania da.. =)
om du trenger noen swahili gloser, så er eg den rette til å spørre.. =) hvertfal litt rett.. hihi..
så, når du får penger igjen, etter afrikaturen din, så kan du komme hit til meg, på besøk... da har eg, forhåpentligvis flytta inn i ny leilighet..
jah, ang. innlegget ditt... det odret kan du jo bare teste på ordboka på mobilen, så finner du det rette svaret med en gang... (eg bruker å gjøre det på norsk og av og til på engelsk også... ) =)
gla i dej..
-kristin

Elisabeth N. Sævik sa...

Motiviasjon er et fasinerende begrep, det er ikke få bøker som er skrevet om det temaet. Leser enn del om det for tida i det herlige faget "psykologi og ledelse", vi må lære hvordan man skal få folk til å jobbe mest og best mulig!! Det beste er "indre motivasjon", da er man på god vei til suksess!
Artig, artig. interessant, interessere, interessert. Haha, det var noen varianter av det spennende ordet!

Camilla sa...

Linn: Hehe=) Eg lo au nå:p

Kristin: Takk for søndag, ja=) Kjempekoselig! Må virkelig ikke bli like lenge til neste gang! Takk for tipset, men når sant skal sies prøvde jeg faktisk det, og begge deler funket:S

Elisabeth: Kanskje du kan utøve dine motiveringskunnskaper på meg... Hm, Indre motivasjon... kanskje det er det jeg mangler... At det som er feil er at jeg henter min motivasjon utenfra...?