tirsdag 15. januar 2008

Dagen i dag -

er en underlig dag.
Den er din!

Dagen i går slapp deg ut av hendene.
Den kan ikke få annet innhold
enn det du alt har gitt den.

Dagen i morgen har du ikke noe løfte på.
Du vet ikke om du kan regne med
å råde over den.

Men dagen i dag er den eneste
du kan være sikker på.
Den kan du fylle med hva du vil.
Benytt deg av det...

I dag kan du glede et menneske.
I dag kan du hjelpe en annen.

I dag kan du leve slik at noen
i kveld er glad for at du er til...

Dagen i dag er en betydningsfull dag-
Den er din!
(G. Brandes)

Leste på Gurids blogg og kom på dette diktet. Det er så utrolig bra synes jeg. Dagen i dag er den eneste du kan være sikker på. Gurid skrev på bloggen sin: "Hvor er tankene dine? kjipt nok... er mine tanker ofte i fortiden og fremtiden".
Jeg er ikke en person som lever veldig "her og nå". Jeg bruker unødvendig mye krefter på å tenke på fortiden og hva som kunne vært. Og så tenker jeg også mye på fremtiden og tenker at "alt" skal bli så mye bedre da. En gang der fremme. Ikke nødvendigvis fordi ting ikke er bra nå. Men likevel... det er nok noe med det at gresset er grønnere på den andre siden. Men er den nå egentlig det!!?

Ingen kommentarer: