lørdag 17. mai 2008

Hvilken dag!!!




Begynner det hele med et sitat fra Linn: "Det er det som er så greit med å være fan av nordmenn... du har fakisk sjansen til å treffe dem"

Oddvar Torsheim er i mine øyne Norges Herligste!
Vi så han (meg og Linn, altså...)
Vi lo
Vi gledet oss over denne kunstneren av en sanger
Vi kjøpte musikken
Vi kjøpte t-skjorte
OG NÅ HAR VI TRUFFET HAN!!!!!

Jeg finner faktisk ikke ord! Jeg er målløs. Jeg kan ikke beskrive hvordan det var.
Men her er historien:
Vi kommer ut fra Peppes. Åshild og jeg går litt bak de andre. De roper på meg og peker ut selveste Oddvar Torsheim i folkemylderet. Først stode jeg nesten litt som fjetret. Nølte litt, men overvant frykten og tok bena fatt. Jogget etter ham og nådde ham igjen. Prikket ham på armen og spurte: "Hei=) Om jeg kunne fått tatt et bilde med deg?" Han sa (som dere ser) ja... fikset seg litt på den forblåste sveisen og unnskyldte seg med at "for 30 år siden var han høy og mørk. Han var blitt blondere med årene": Jeg sa til ham at det gjorde da ingenting. Det er jo mange som bleker håret med vilje nå til dags.
Han var trivelig. Koselig. Skjønn!


Dette har vært en fantastisk markering av nasjonaldagen! Og til slutt en salutt for å avslutte det hele! (bergensere er gode på det med fyrverkeri)

Det eneste som kunne toppet dette var om jeg hadde bunad og møtte trond viggo! (og evt. Rune Larsen)


7 kommentarer:

karen sa...

Ja dagen toppet seg når vi fikk øye på Oddvar! Bildet av dere to (og Linn og ham) toppet jo dagen. Virkelig kransekaketopp!
Ja Bergen kan dette med fyrverkeri! Flott! Hvis Oddvar var toppen av kransekaka, så må kanskje dette være pynten på toppen av kransekaka.
Nydelig dag. Tog. En same. Flott vær, siden jeg har fotrengt regnet som kom. God frokost. Bunad. Nasjonalsangen. Spist is. Masse latter. Oddvar. Tp-spilling. Pizza. Bra musikk og masse lys på Festpassen. Fyrverkeri. Flagg. "Gratulere med dagen". Gassballonger. Menn i bunad.

Camilla sa...

Du oppsummerte dagen bra=) Men du glemte nå menn i uniform;)

hanne asp sa...

Herlig flott camilla! en solskinnshistorie fra bergen by...

Men gjett om jeg så Rune Larsen i går!!! jadda!

karen sa...

Sorry! Jeg er fremdeles litt surrete i hodet etter alle folkene som skulle gå å dytte på oss på Festplassen etter fyrverkeriet. Lenge leve kanter å stå på!

theandersens sa...

Nå må jeg le litt..hehe
Erna står her og holder på å spy. Hun kan ikke fordra Oddvar'n. Det er den verste mannen hun vet, og ser absolutt ingen underholdningsverdi i noe så tragisk som han. Jeg syns jo og han er tragisk, men syns i alle fall det er morsomt tragiskt:) Men det tør jeg ikke si til Erna, for da tror jeg jeg må sove på sofaen i natt...

Morsomt så forskjellig smak man kan ha

Camilla sa...

Traff du Rune Larsen, Hanne!!! Ntååå... Men det store spørsmålet er om du traff han eller bare så ham??;) Tok du bilde..?

Sveinung: hehe... skal ikke si noe jeg heller:p Synes han er fantastisk morsom, jeg... Så forskjellig smak kan man ha, ja! Rart med det... ja - ja... det er det jammen!

Elisabeth N. Sævik sa...

Hanne så Rune Larsen, tok ikke på han. Hun så han fordi jeg så han og sa at "oj, snu deg til høyre, der står Rune Larsen". Du skulle gått med Salem i prosesjonen vettu.
Gurimalla for noen selvlysende linser han bruker.
Forøvrig kan jeg meddele at Rune Larsen ble observert i Skytterveien tirsdag 13.mai.