søndag 11. mai 2008

Livet...

Har tenkt mye på livet i det siste.
Hvor fort det egentlig går.
At det kan gå utrolig mye fortere enn vi planlegger.
Man kan faktisk ikke vite.
Derfor er det så viktig å ikke vente med viktige valg.
Viktig å ikke vente med å si det du tenker du har lyst til å si til andre mennesker.
At du er glad i dem, f.eks.
Det er fem ord jeg synes det er vanskelig å si; "Jeg er glad i deg".
Hvorfor der det så vanskelig å si?
Jeg prøver å vise det på andre måter, da... men ordene sitter liksom litt langt inne...
Jeg er nok ikke en person med "de såkalte ord i min makt".
Men livet... det er forunderlig... fantastik likevel... så kort...så langt...
Hva vil folk huske meg for?
Hva vil jeg at folk skal huske meg for?
Lever jeg slik jeg ønsker at folk skal huske meg? (vet ikke helt om jeg fikk frem meningen i dette spørsmålet, men vet ikke hvordan jeg skal omformulere meg heller).

Dette er en utrolig fin sang som sier så mye.
Som jeg skulle sagt det selv, sier jeg bare, hehe=)
"Tenk om"...



Litt dårlig kvalitet, kanskje... men hør teksten!!

7 kommentarer:

Elisabeth N. Sævik sa...

Ja, livet er et forundelig prosjekt. Jeg blir hvertfall ikke klok på det!
Og så skal det mye til å være husket om 200 år. Med mindre man gjør noe ekstremt bra/stort/smart eller noe grovt kriminelt.
I den store sammenhengen er man et knappenålshode og knapt nok det. Likevel er man betydningsfull. Fasinerende konsept!

Æsj, nå begynner jeg å filosofere...

Camilla sa...

Liker den filosoferende Elisabeth=)

Inger Hilde sa...

Jeg er glad i deg Camilla :)
Takk for at du ville underholde meg i helga, det var kos :)
klemklem

Patrick sa...

jeg har skrevet noe lignende/ i samme kategorien faktisk: http://www.udyr.com/tanker-om-livet/

http://www.udyr.com/tanker-om-ting-mange-sporsmal/

knall innlegg camilla! år kommer du til det glade sørland?

Patrick sa...

http://www.youtube.com/watch?v=Vbi4nSrhRxo

den sangen tar også opp noe av det du skriver om


ps: du burde kanskje åpne for at alle kan kommentere på bloggen din...

Camilla sa...

Er hjemme på det glade sørland nå...

Ps: synes neimen ingenting om at hvem som helst skal drive å kommentere bloggen min:p

Camilla sa...

PPS: kommetargreiene er fikset...