søndag 14. desember 2008

Søndagsmårra-blues

Det er søndag.
3. søndag i advent.
Klokka er nå 08.32
Jeg har vært våken i 2 timer og oppe i 1 time og 45 minutter.
Det er søndag.
Jeg er våken og opplagt.
Planen: pugge gjennom teoriene før møte i Salem.
Jeg har ikke kommet så langt enna.
Det er søndag og klokken er 08.33
Ting tar tid.
Jeg har kokt kaffe og egg. Søndagsfrokost. Før jeg setter meg til for å lese en siste gang på dette pensum. En dag igjen. Så er jeg ferdig med Samfunnsfag for alltid.
Ja, for alltid.
Jeg tenker nå at hvis jeg noen gang får barn og de vil at jeg skal hjelpe dem med Samfunnsfagsleksene, så får de heller gå til faren. Jeg er ferdig med det! Det er ikke mitt felt, skal jeg si.
Det er søndags morgen. Jeg har spist søndagsfrokost med nykokt kaffe og egg
- og rista brød.
Klokken er 08.36
Jeg har vært våken i over 2 timer.
Samfunnsfag kan vurderes ut fra 3 perspektiver...
...sånn hvis noen lurte på det.
Mange ting kan vurderes ut fra ulike perspektiver.
Om en sak er positiv eller negativ kommer ann på hvilket perspektiv du vurderer det ut fra.

Det er 3.søndag i advent.
- og jeg har tent adventslys.

Tenn lys!
Tre lys skal flamme for alle som må sloss.
For rettferd og for frihet. De trenger hjelp av oss.
Må ingen miste motet før alle folk er ett.
Tenn lys for dem som kjemper for frihet og for rett