tirsdag 5. mai 2009

Forvirret og frustrert...

er to ord som er ganske så like.
Og akkurat nå er de faktisk like beskrivende.
For meg.
Hver gang jeg tror jeg har sånn nogenlunde oversikt over ulike grammatiske begreper i tegnspråk
har jeg visst ikke det likevel.
Jeg trodde jeg synes språk var mer "mitt felt" enn sånn mattegreier.
At språk er noe jeg forstår meg bedre på.
Mene...
her sitter jeg.
Og ønsker å kunne "plukke et begrep" å si at sånn og sånn er det.
Punktum finale.
To streker under svaret.
Men nei. Slik går ikke an i språk. Der er alle begreper flettet stramt sammen.
Å plukke dem fra hverandre kan fort bli rot.
Og det finnes fler unnak enn regler.
Hvis det da i det hele tatt finnes regler.......

...og hva skjer med ukonstruktiv tilbakemelding!
Hva er poenget med veiledning hvis ikke du blir nettopp det - veiledet!?

3 kommentarer:

Marianne sa...

trur kanskje eg begynne å få litt kontroll, så lenge ingen andre begynne å snakka om da:p (då må dei tenka akkurat so meg!)
Reglane e der, bere godt gjømt;)

Camilla sa...

Hehe=) Ja, d e jussom d som e problemet - når folk begynne å snakke om d... Egentli e d vel bare Modifikasjon å Assimilasjon som forvirre akkurat nå. MEN de forvirre mer enn LITT for å sei d sånn....

Siri Beate sa...

Off, ja! Forstår deg godt. Vanskeligt å rydda oppi håve! Men me klare oss! Ska gå så fint så! For d har eg bestemt fortenk. ;o)