søndag 11. oktober 2009

Høstferie


Jeg har hatt høstferie. Eller "avspasering" sånn egnetlig. For det er fortjent. Denne ferien som jeg har hatt. Ikke en eneste skolefornuftig ting har jeg gjort. Livsfornuftige ting har blitt prioritert. Mandag drog jeg over fjellet til østlandet. Jeg kjenner jeg har blitt litt vestlending inni meg. Liker vestlandet, jeg. Det er så FINT der. Med fjellene og naturen og folkene og alt. MEN østlandet har finere vær. Fiiiine sola og frosten som knaser under føttene når man går!

Første par dagene var jeg i selve hovedstaden. Hos Ragnhild på Fjellhaug. Vi besøkte Inger Hilde, var i byen på shopping og kafe, hadde spillekveld med eplepai og is... Sånne koselige ting. Fine samtaler og oppdateringer fra hverandres hverdag.
Så dro jeg videre til Nannestad til min bror og hans familie der. Tantebarn gir de beste klemmer av alle. Gode klemmer og strålende ansikter. Gledesspredere. Siden broren min hadde bursdag den dagen jeg reiste, var vi ute og spiste dagen før. Pluss en liten "shoppingrunde".
Det har i det hele tatt vært mye kafe- og shopping denne ferien. Jeg har egentlig ikke handlet noe serlig, men har vært med rundt. Og satt pris på alle kafebesøkene=) For er det noe jeg liker er det kafe! It's my thing. Jeg kom med morgenflyet til Kristiansand. Mamma og mormor hentet meg før vi (hold deg fast) tok en runde i "byen" (som jo er Kristiansand når man er på sørlandet). Kafe. Liten handlerunde. Kafe igjen. Med mamma og mormor.
Gotta love it!

Og i morgen begynner praksis. 2 uker i Kristiansand. Jeg GLEDER meg. det blir spennende.

2 kommentarer:

Marianne sa...

Høres ut so du hadde ein fin ferie:)
E da tolketjenesten du e i ?? eller va da skule? Kos deg masse!!

Camilla sa...

Er i tolketjenesten, ja. På NAV Vest-Agder. Det er kjempespennende og moro. Får vært med på litt av hvert. Både skoletolking og "andre ting"=) Hvor er det du er? StatPed?