tirsdag 26. januar 2010

Hvor er ditt fokus, om jeg kan få spørre?

Jeg har en kjempestor nyhet, sa hun. Jeg har noe viktig å fortelle!
Intuitivt koblet jeg kjæreste, forlovelse eller at noen skal ha baby.
Er det disse tingene som er det største? Er det der jeg har mitt fokus? Er jeg så innmari i-denne-verden-fokusert at når noen kommer og sier de har en STRÅLENDE nyhet, er det nettopp gutter og familieetablering som går gjennom tankene mine?


Men, nei, det hadde slett ingenting med det å gjøre. Nyheten var så uendelig mye større enn det. Det er den beste nyheten jeg har blitt fortalt i hele mitt liv. Det er større enn alt. Venninnen hennes hadde tatt imot Jesus, sa hun. STØRRE, BEDRE, MER STRÅLENDE og VAKKERT blir det ikke!!

Himmelfokuset. Er det blitt borte på veien? Har det kommet i 2. rekke? Er det først og fremst viktig at vi skaffer oss den utdannelsen, jobben og ektefellen vi ønsker oss? Jeg tror vi ofte driver rundt og er litt bekymret for om vi vil få våre mål og drømmer oppfylt. Eller vi legger planer for hvordan vi skal nå dem. Kommer inn i en vane, og dagene går. Den ene etter den andre.

"Samle dere ikke skatter på jorden, hvor møll og rust tærer, og hvor tyver bryter inn og stjeler. Men samle dere skatter i himmelen, der verken møll eller rust tærer, og tyver ikke bryter inn og stjeler.
For hvor din skatt er, der vil også ditt hjerte være."
(Matt. 6, 19-21)

4 kommentarer:

theandersens sa...

Camilla!
Du er klok.

Long time no see forresten! det må vi fikse på etterhvert!

Camilla sa...

Jeg glimter visst til iblant...
Du har rett! Det er LENGE siden nå! Det må det bare ordnes på rett og slett. Jeg ser ingen annen utvei=)

Siri Beate sa...

*enig*
(pek øverst)

Camilla sa...

Synes det er merkverdig at du føler det er lenge siden vi har sett hverandre... men vi kan nok finne en ordning på det hvis du føler at skole, kollokvie, salem og leilighet ikke er tilstrekkelig!