mandag 22. mars 2010

LONDON, Baby!

Etter en 3-dagers i London har jeg lært ett og annet om kulturforskjeller innad i den vestlige kulrurverdenen. Briter er et mer frampå folkeslag enn oss nordmenn. Men ikke frampå på en plagsom måte, som til tider kan være tilfellet la oss si i middelhavsområdet. Hvis man kan kalle Roma for middelhavsområdet. Jeg mener, siden vi nå er inne på kulturforskjeller innad i den vestlige verden. Uansett... Briter er et serdeles høflig og hyggelig folkeslag. De gnur ikke på informasjon, for å si det sånn! Det var en av mange observasjoner meg og Turid gjorde oss. Teroriene og tankene ble nedskrevet på en papirpose. Thoughts on a paperbag. Simply fordi det var det vi hadde å skrive på. MEN slapp av. Teoriene kommer. Akkurat nå er det ikke meg som er i besittelse av papirposen. Når vi ikke satt på kafé og observerte livet i London og briters "Way of life", var vi turister. Og vi LEKTE ikke turister. We have seen it all:
















Vi så også Trafalgar Square. Først tok vi skikkelig turistbilder med en annen søyle og var overbevist om at vi var på rett sted. At det var 2. sønnen til George den 2. etellerannet synes vi jo var en tanke rart i grunn. Men tenkte ikke så veldig mye mer over det. Til slutt kom vi heldigvis over den rette søylen og det rette "Trafalgar Square". Men, trust me, de var veldig like.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser ut som om dere har hatt det riktig så flott på tur:) Siden dere nå har vært "all-over", så vet jeg hvem jeg skal spørre om hvor jeg skal/ikke skal gå når jeg en gang skal til London. Fin-fine bilder!