fredag 29. juni 2007

Tanker fra kjølerommet


Folk spiser mye rart. Personlig skjønner jeg ikke at folk kan putte i seg så mye rart som de gjør... Jeg blir stadig forbauset over hvor mange rare matvarer det finnes. Ikke alle ser veldig appetitelige ut, for å si det litt fint.

I dag tilbragte jeg litt kvalitetstid på kjølerommet. Jeg ryddet i hyllene og snublet da over Fetaost. Til deg som spiser det med glede, hvordan kan du!? Det er rett og slett motbydelig! Jeg begynnte å tenke litt på denne typen ost. Hvor kommer den fra? (sånn rent teoretisk vet jeg jo det, det var et retorisk spørsmål). Det er ikke mange årene siden den inntok landet. I alle fall er det ikke mange årene siden jeg først hørte om den. Og nå tar det jo helt av med denne fetaosten.
Fetaost marinert
Fetasnack i alle mulig smaker, soltørkede tomater, hvitløk og oliven, paprika...
Fetaost stykke
Feta ditt og datt...
Jeg betraktet alle typene Fetaost mens jeg ryddet i hyllene. Det var mange. Fetaost.

7 kommentarer:

åslaug abigail sa...

Fetaost e jo digg då =D
Gresk saueost! Men naturellen e jo best, Camilla.. Den flate vakuumpakka saken som berre e ein kvit, flat ting (ost). Apetina fetaost naturell.. mmm
Veldig glad i deg, Camilla!
Tusen takk for kort!!

Linn sa...

Æg he et litt ambivalent forhold te fetaost, egentlig. Æg pleide å like den "vanlige" med krydder og i sånn.. lake(?). Men så støtte æg ein gong på ein krydderbit som smakte så gyselig at det æ heilt ubeskrivelig. Det hjalp ikkje med ein heil tyggispakke i kjeften på ein gong.. Så etter det he æg holdt meg te dei heilt "reine" fetostan, uten noe som helst slags.. lake(?) eller krydder. Og dei pleie æg å smuldre opp i småbita øve salaten min.

Så det.. Sitte her i infoen på campen, og...

Camilla sa...

"Ambivalent" = en som både tiltrekkes og frastøtes, liker og misliker.

Dette ordet måtte jeg rett og slett slå opp i fremmedordboka...
Takk, Linn, for at du stadig utvider ordforrådet mitt:D

Anonym sa...

Ka betyr retorisk?
=)

Camilla sa...

Kjære anonym
Et retorisk spørsmål er et spørsmål man ikke forventer å få svar på. Eller man stiller det for å svare på det selv...=)

åslaug abigail sa...

RETORISK SPØRSMÅL

Camilla stiller ofte ikke slike spørsmål..
F.eks:
Camilla: Bla bla bla bla?
Åslaug som trenger litt tenketid svarer ikke...
Camilla: Hallo! Det var ikke et retorisk spørsmål!
Åslaug: Hmm, nei.. ja, trur kanskje bla bla bla det...

Anonym sa...

ååh fetaost e konge. det e den diggeste måten å bli fet på..eg har prøvd den funker brilliant!! eg elskar fetaost. når du kjem til bergen. skal eg sørga for at eg berre har fetost når du kjem på besøk!!
( ergo: du må komme på besøk)

-tjuddleif