søndag 8. juli 2007

To be (spontan) or not to be..!?

Linn har lært meg et nytt ord. Det har jeg tenkt å bruke nå. Det passet inn i min tankegang vedrørende sommerjobben min. Eller det å ha sommerjobb i det hele tatt! Jeg er litt ambivalent til dette med sommerjobb, kjenner jeg.

Jeg jobber mye. Synes jeg. Det er greit. Men likevel ikke så greit. Når jeg jobber så mye som jeg føler jeg gjør, må alt planlegges. Greit, ikke ALT, men mye. Jeg er riktognok ikke kjent for å være veldig spontan. Men jeg liker å ha muligheten til å kunne være spontan. Hvis jeg vil. Og det vil jeg noen ganger. Jeg var spontan (synes jeg selv) når jeg skulle til Skjærgårds. Litt planlegging fulgte naturligvis med, siden jeg måtte bytte jobbvakt og finne busstider, men sånn bortsett fra det...

Men uten sommerjobb har jeg jo ikke penger å bruke. Og uten penger å bruke er det ikke alltid lett å være spontan. Ettersom mye av det man finner på krever bruk av penger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det e god ordet det, et anna ord som er konge er adekvat.
E skal være i bergen til høsten, skal ta førskoleutdanning på landås.

Ke du ska ta i bergen?

åslaug abigail sa...

Jaja Camilla, du finne nok ut av det til slutt.. og viss ikkje må du kje vera lei deg fordet... =D
Gud velsigne deg! KLEM