onsdag 26. november 2008

Forslag mottas med takk

Hver dag drar jeg på meg regnklær og vanntette sko og legger av gårde til skolen. Jeg går i 45 min for å komme meg dit. Mens jeg tusler og går har jeg plugger i ørene. Ut fra pluggene strømmer det musikk. Musikk får tiden til å gå fortere. Får tankene bort fra hverdagslivet. Men nå har jeg et lite problem. Jeg har (bokstavlig talt) gått lei av musikken min. Føler for å få nye impulser. Noe annet å høre på, men kanskje ikke skifte musikkstil eller sjanger eller hva i all verden det kalles på musikkspråket. Hadde jeg bare hatt en musikkstil, tenker jeg nå... men det har jeg altså ikke.... tror jeg... eller, hva vet jeg. Kjenner jeg kan rote meg bort i lange utgreiinger om dette, men det skal jeg la være.

Sakens kjerne er altså denne:
Har du noen forslag til hva jeg kan tilføye musikksamlingen min?
Hva synes du jeg bør høre på?


Bare sånn for moro skyld (og for at du kanskje kan får et lite nyss om hva jeg hører på) legger jeg ut 25 mest spilte sanger fra ipoden min:
I can only imaine - Casting crowns
Evrything - Michael Bublè
Does anybody hear her - Casting crowns¨
How to save a life - the Fray
I am yours - Casting crowns
New day - Jeff & Sheri Easter
She loved - Jeff & Sheri Easter
If we are the body - Casting crowns
Somwhere in the middle - Casting crowns
A wawe in the sea - Jeff & Sheri Easter
The altar and the door - Casting crowns
Collide - Howie Day
Potteplanten Lotte - Postgirobygget
I know you're there - Casting crowns
Beautiful Saviour - Casting crowns
Over my head (cable car) - the Fray
Habit - Elvira Nicolaisen
Egypt song - Elvira Nicolaisen
I'm yours - Jason Mraz
Fedilety - Regina Spektor
Love I can't defend - Elvira Nikolaisen
You must be born again - Jeff & Sheri Easter
Falling in love (with you) - Jeff & Sheri Easter
Under the surface - Marit Larsen
What if she's an angel - Brad Paisley

(Oida! Her var det mye Jeff & Sheri Easter og Casting Crowns, gitt...)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du hadde likt Brandi Carlile. Kanskje Bright Eyes, Craberries, Feeder, Imogen Heap, Jim Stärk, Muse.
Her er hvertfall noen bra band syns eg.

Elisabeth N. Sævik sa...

Rune Larsen =)

Eller du kan prøve å høre på radioen! NRK Alltid Nyheter eller noe, hehe!

Siri Beate sa...

QUEEN!! De e bestast!

Åsså e dorr et Australsk band så hette Downhere, så har kule musikk me utruligt bra tekster (kristne)

Ja... Johnny Cash, Beatles...

Go back in time - d jørr eg... Hehe.

Anonym sa...

Her føler jeg at jeg bare MÅ skrive noe!
disse kan jeg anbefale. de går litt i disse sangene for tiden...

The Veronicas – 4ever
T.I. – Live Your Life (feat. Rihanna)
The Game - My Life (feat. Lil Wayne)
Colby O'Donis - What You Got (feat. Akon)
The Academy Is... - Rumored Nights
Paramore - That's What You Get
Avalon – You Were There
Ungfila live – Leve Av Deg
Hillsong – 'Till I see you
The Academy Is... – Summer Hair=Forever Young

Christina sa...

Alison Krauss har jeg fått dilla på for tiden :D

karen sa...

Jeg tror du får ta deg en tur inn på naborommet. Så så kanskje kan du få no input på sang- og artistfronten:)

Iselin sa...

Eg var tenkst å komme me d beste forslaget ever; casting crown...
nei den var vist oppbrukt for lenge siden, så eg får komme me et anna: Jason Upton!

åslaug abigail sa...

Ordbekreftelsen er godkjent, Camilla =) eg trur comar er spansk og betyr å eta eller ett eller anna sånt (her er det best om nokon som KAN spansk kommenterer).

Sånn angåande songar, så syns eg du nå kan begynna å høyra på julemusikk (det er etter 1. desember), O helga natt, mitt hjerte alltid vanker, jeg synger julekvad eller i alle fall santa Lucia, eller blåfjell musikk el. (ja, eg lengtar heim til norsk jul) =)

Ellers,
Chris Tomlin
Enya
Eric & Leslie Ludy
I belong, Kathryn Scott
Search me Know me, Kathryn Scott
Scott Krippayne (I'm not cool, Carry me, Wild imagination, I will love)

åslaug abigail sa...

Eg komme te Bergen,
Flesland den 15. desember 17.55,
så eg veit ikkje om det er TIDLIG, akkurat, koffor/kossen då?

Iselin sa...

Ka me ungfila og David Andre Østby????

נורית אבוטבול sa...

Hei jeg heter Frøya Øyvind Jeg er fra Bergen, men jeg flytter til Belgia med mannen min. Jeg har lest interessante historier på nettet om hvordan noen ødelagte relasjoner har blitt reparert av kraftige magiske spellcastere. Jeg trodde det var alle løgner til jeg hadde lignende problemer i forholdet til mannen min, som jeg har vært gift i lang tid, og vi er velsignet med to barn, jeg ble overrasket da han kom hjem med en annen kvinne og informerte meg om at han er lei av meg uten grunn, jeg prøvde å spørre ham hva er problemet mine ord falt på døve ører jeg må flytte det fordi jeg ikke kan bære smerten av å se en annen kvinne på samme tak med meg jeg ble ødelagt og hjertebrudd i denne perioden må jeg informere en venn av min erfaring, hun fortalte meg ikke å bekymre meg for at mannen min ville vi komme tilbake til meg Jeg lurte på hvordan det skulle være mulig, hun fortalte meg at hun skulle introdusere meg til en spellcaster navn Drigbinovia, som er en veldig kraftig spellcaster. Først hadde jeg noen tvil fordi jeg ikke tror på ting som at jeg ikke handlet caster og han fortalte meg hva jeg skulle gjøre, og jeg tvang og gjorde det han ba meg gjøre, han fortalte meg også at dette er en gjort at jeg ikke burde bekymre meg om at mannen min ringer meg eller sender meg en melding, at mannen min kommer og ber meg om tilgivelse på bare to dagers tid, til min mest overraskelse, ringte mannen min neste dag og begynte å gråte for å tilgi ham, at han ikke ble med sin sunn fornuft til det øyeblikket. Jeg er alltid overrasket over dette store miraklet som har skjedd i mitt liv, min mann og våre to barn er sammen, og vi er mer enn noensinne glade hvis noen opplever et slikt problem i ditt forhold, kan du kontakte dette flotte caster på hans Email - doctorigbinovia93@gmail.com du kan også Whatsapp ham på +2348144480786 ikke la noen forakte deg for ditt forhold?