mandag 10. september 2007

Plommen




Du må skjønne at du ikke kan
bli likt av alle.
Du kan muligens være den
deiligste plommen i verden-
søt, saftig og lett rødlig-
og by deg fram til alle og enhver,
men det finnes folk som simpelthen
ikke liker plommer.
Du må få vite at dersom du nå
er verdens deiligste plomme,
og noen du likte tilfeldigvis
ikke likte plommer,
da har du jo muligheten til
å bli en banan.
Men vi må advare deg om at
dersom du velger å bli en banan,
vil du bli en andreklasses banan.
Det vil dessuten også finnes
folk som hater bananer.
Så da kan du jo bruke resten av
livet
med å prøve å bli den beste
bananen,
hvilket er umulig, dersom du
er en plomme,
eller
du kan ombestemme deg og
forsøke å bli den beste plommen
i stedet.
-Ukjent

3 kommentarer:

karen sa...

Sant så sant:) Hvem har vel lyst til å være banan uansett. Jeg liker tanken på plommer. Plommer er bra! Bananer er gule. Jeg er ikke så fan av gult. Selvom gult skal sies å være kult. Da er heller en blå/lilla/rød plomme å foretrekke. Litt forandring i farger ettersom hvem som ser og hvaordan personen ser på deg.
Jepp, jeg vil være en plomme. Og en himla god en også!!

Linn sa...

Men det som æ så dumt, æ at det æ så mange i min vei som like banana, og så få som like plomme! Det irritere meg. VELDIG.

Camilla sa...

Ja, i min vei også går det vel stort sett i bananer! Hva skjer med bananer!? Er det så mye bedre da... Men når folk først liker plommer er det gjerne sånn at de VIRKELIG liker plommer...? -lov å håpe og satse på å være den beste plommen!!