onsdag 31. oktober 2007

En dagsrapport...

... fra mitt spennende liv.
Klokka er 6, og gjøkuret på mobilen min minner meg om at det er på høy tid å stå opp.
Det er for tidlig. Alle lemmer i kroppen protesterer. Men jeg har ikke noe valg. Det er praksisens harde virkelighet. Det regner denne morgenen. Mye. Men min 10-kroners paraply fra Nille holder meg forholdsvis tørr. Jeg hører regnet tromme på paraplydukens mens jeg vandrer med godt mot til bussholdeplassen. I dag er det min tur til å late som om jeg er lærer. Urbefolkning og samer er temaet. Egentlig kan jeg ikke så mye om dette emnet. Men det er det ingen som trenger å vite. Bare jeg tilsynelatende vet og ikke elevene avslører min tilkortkommenhet er det greit. Tror ikke de gjennomskuet meg. Men timen kunne nok vært bedre. Er litt i tvil om de lærte noe om selve fenomenet "urbefolkning" og om samene. Men hva kan man vente fra første undervsningstime!?

Til tross for at jeg bare har hatt en time i dag, og ellers bare observert er jeg helt ferdig når jeg kommer inn av døren. Jeg er sliten og vil helst ikke gjøre noenting. Men livet kaller. Jeg må ta bussen opp til skolen og kopiere noe jeg trenger for å forberede morgendagens norsktime....

Så går dagen videre... blablabla... kjempeinterresannt å lese, kan jeg tenke meg!
Nå sitter jeg her alene. Faktisk. Det er heller sjeldent at jeg har hele leiligheten for meg selv. Jeg kjenner det er litt herlig. Planen min nå er å skjære opp litt honningmelon, kjøpt på 10-kroners marked på Spar, og sette på en episode med MacGyver!

2 kommentarer:

åslaug abigail sa...

Da va interessant å lesa =) eg syns jaffal da. Eg kjenne deg jo, og bryr meg om kossen du har da=)Men har du undervisningstimar?

Gjer forresten ingenting om de ikkje lærte noko, eg lærte ingenting i min forhenverande engelsktime heller =) fekk du fortalt at samenes nasjonaldag va 6.Februar??

karen sa...

Du skal se at de lærte noe:) Jeg synes det er sprekt gjort å gå ut i praksis uten så mye observasjon! Jeg har jo hatt en uke med BARE observasjon, og nå er det snart klart for to uker praksis igjen. Denne gang som lærer. Men i motsetning til dine elever, er ikke mine så pliktoppfyllende og rolige.

Du e go du Camilla!!