torsdag 20. desember 2007

Sånn er nå det...

Et semester er til endes.
Mitt første semester som saklig student.
Et tilbakeblikk hører med.
Studenthøsten i Bergen 2007. Hvordan oppsummere?
Dette er vanskelig. Det har vært en turbulent høst. Tror aldri jeg har hatt humørsvingninger på dette nivået før (dette er en offentlig beklagelse til mine samboere).
Men likevel. Skal jeg beskrive denne høsten med bare 1 ord, må det bli BRA.
Bergen er mitt nye hjem.
Jeg liker meg.
Liker meg i leiligheten.
Liker meg i byen.
Liker meg i Salem.
Jeg trives, kan vi vel konkludere med ut fra dette lille ressonementet.

Men nå er det ferie.
Hjemme.
Juleferie.
En litt anderledes jul i år.
Men bare på de små tingene.
Som at jeg går glipp av julefrokosten og 3 nøtter til Askepott.
For første gang skal jeg jobbe på julaften.
Så lurer jeg på hvorfor det alltid er så mye vanskeligere å ta seg tid til å lese Bibelen når jeg er hjemme? Så mye mer tiltak på en måte... Forunderlig.

1 kommentar:

Gurid sa...

Det er godt du liker deg i Bergen camilla!:)
Men nå skal du nyte ferien, det er herlig med juleferie:0)
Men, det er rart med det derre bibellesingen når en er hjemme.For min del er det den tiden jeg så absolutt har tid til å lese i den!Men allikavel ikke gjør det..forunderlig ja..