søndag 25. mai 2008

Uten tittel

Nå er skoleåret omme.
Over.
Forbi.
Det går så fort at jeg føler ikke jeg henger med i svingene her.

For 9 måneder siden flyttet jeg til Bergen.
Så mye har skjedd siden.
Jeg skriver nå Camilla, 21 år, Student.
Jeg har en tittel. Jeg er student.
Jeg kom meg mer eller mindre gjennom studiet med det lange navnet; "Samfunnsfag 1 med fordypning i globale studier (med hovedvekt på Afrika og Tanzania)"
Jeg har faktisk vært i Afrika.
Jeg har innfunnet meg med at jeg liker å være student på Landås.
Jeg liker meg i Bergen.
Det regner i Bergen - men jeg sier bare vis meg den byen hvor det ikke regner!

Nå er det sommerferie.
Jeg skal hjem.
Sommerferie i 12 uker!
Jeg gleder meg, men er likevel litt ambivalent til hele opplegget.
Nå er jeg vant med dette livet i Bergen.
Til høsten blir ting anderledes.
Ikke nødvendigvis dårligere. Men anderledes.
Jeg vet ikke helt om jeg liker tanken på det.

Ingen kommentarer: